Selecteer een pagina

Terugblik 

Wat heb ik geleerd dit jaar? Welke skill ben ik in gegroeid? Waar moet ik nog in groeien? En wat neem ik mee naar volgens jaar? 

Vanaf het begin

De eerste dag was ik zenuwachtig, ik had een jaar niet gestudeerd en iedereen die ik er over sprak zei “Oh ja dat gaat wel pittig worden dan, vooral na een MBO opleiding”. 

Aandachtpunten. 

Ik moest werken aan het, aan het werk gaan. Veel dingen stelde ik uit en deed liever niets 

Probeer eens iets.

ik heb gekeken naar dingen die bij mij zouden passen en heb geëxperimenteerd. 

Bouw de verbetering.

Een strikte tijdsgebonden planning die ik maakten tijden het corona virus werkte voor  mij het best. 

Inkleuren

Als ik zelf mijn hele dag kan in plannen, wanneer ik train, ontspan en rust, dan werk ik het effectiefste 

Teamwork

Ik heb altijd graag alleen gewerkt en dat doe ik nog steeds, maar ik ben er achter dat met een goed team waar je op kan vertrouwen ook veel goed werk verricht kan worden. 

Sociale ontwikkeling

In het begin van het jaar heb ik de kat een beetje uit de boom gekeken. Ik hoefde niet de populairste van de klas te zijn. Ik hield mij een beetje op de achtergrond als een gesloten boek. Na een aantal weken kwam er steeds meer het gevoel dat mensen nieuwschierig waren wie ik nou was. Het kwam voor mij dan goed uit dat wij onszelf moesten presenteren, als atleet, maar ook zeker het leven daarnaast. Voor mij was dat ook een punt dan mijn boek openklapte en dat heb ik zo proberen te houden. Hierdoor werden ook de samenwerkingen een stuk beter. Door meer vertrouwen en een beter communicatie werden de projecten weer net iets leuker.  

Skill ontwikkeling

Our Mission

Creatief, nieuwsgierig, kritisch zijn eigenschappen die ik heb van mijzelf. Deze zijn verbeterd dit school jaar. Initiatief nemen, leiderschap pakken, communicatie en plannen dat zijn voor mij de belangrijke punten waar ik grote stappen in heb gezet. Initiatief nemen en leiderschap pakken heb ik niet iets in het bijzonder voor gedaan om dat te verbeteren. Zelf ben ik er van overtuigd dat de stappen zijn gemaakt door het plannen en voor het houden aan de planning. Ik wilde dingen op tijd af hebben en niet sukkelen op het laatste moment. 

 

Vordering proces

Voor mijn communicatie is zeker wat te zeggen, ik ben daar makkelijk mee en vergeet vaak dingen te zeggen of reageer niet op dingen die gebeuren in de groep. Kort gezegd ik heb geen zin in die drama. daar kwam het vaak op neer. Door vaker het initiatief te nemen ben ik ook actiever in mijn communicatie, ik krijg meer info binnen en ben actiever betrokken bij de project groep. Communicatie is naast plannen een van de dingen die ik in jaar 2 verder wil ontwikkelen tot ik ze goed onder controle heb.

Recap van het eerste jaar

Het viel mij mee

Het koste moeite soms, maar dat mag ook. 

Met wat er vooraf veel gezegd werd tegen mij, dat het zwaar zal worden het ik maar af en toe gemerkt. Misschien ben ik wel heel intelligent (haha). Door het eerste jaar weet ik ook zeker dat ik de juiste studie doe, het past bij mij. Met veel aandacht kan ik de lessen volgen en met steeds minder moeite ga ik thuis aan de slag. 

De combinatie van mijn wielercarriëre en mijn studie loopbaan bevalt. Natuurlijk niet altijd, maar ik kan de combinatie goed aan. Soms vind ik studeren zelfs een lekkere afleiding tijdens een periode met veel druk of een trainingskamp waar ik veel tijd moet ver doen tussen trainingen door. 

Plan. Design. Create.

Tijd. Voor. Actie.