Selecteer een pagina

Wat wil ik

Waar wil in belanden in het werkveld? Wat ik wil bereiken? Wat past bij mij? 

Opzoek naar iets passends

Junior Sales manager

Junior sales is een beroep wat voor een klein deel bij mij zou passen en daarom zou ik er ook niet geschikt voor zijn. Het vertegenwoordigende deel voor een specifiek merk uit de fietssport spreekt mij zeker aan. Het pushen van verkopen is voor mij het min punt, het is iets wat ik wel kan, maar niet wat mij aantrekt. Er is ook een functie als contactpersoon voor de professionele atleten, om die van informatie en producten te voorzien, dit is wel iets wat mij leuk lijkt om te doen. Om door hun input een product te verbeteren en op de markt te brengen.

 

Junior marktonderzoeker

Junior marktonderzoeker vond ik zeer interessant om te doen. Het desk en fieldresearch kon ik mij heel erg in verdiepen. Ik wilde dan ook graag weten waarom een bepaalde doelgroep er wel of niet voor koos. Het administratieve na het doen van research vond ik niks. Vooral het feit dat overal een bron bij moest, ik begrijp waarom het moet, maar soms vond ik dat heel vervelend. Dit kwam door het logisch nadenken. Vaak het ik het zelf bedacht door mij te verplaatsen in een persoon en kwam ik op precies hetzelfde uit alleen kosten het mij dan een uur extra omdat ik nog een bron moest zoeken. Toch denk ik wel dat marktonderzoeker iets is wat bij mij zou passen.

Loopbaan oriëntatie sportmarketing

Loopbaan oriëntatie sportmarketing was een blok waar ik wel naar uitkeek. Het was voor mij ook een beetje de essentie van de studie die ik ben gaan doen. In blok 3 kon ik ook mijn ei kwijt met creativiteit, vormgeving en communicatie ideeën. De vraag; hoe zet je een product het beste op de markt? Vind ik een hele interessante. Blok 3 was voor mij ook een makkelijk blok ondanks dat ik veel afwezig ben geweest.

Junior ondernemer

Junior ondernemer is iets wat ik achteraf wel leuk vindt. je bent heel creatief bezig om een bedrijf van de grond te krijgen. het is ook leuk omdat het alle drie de voorgaande blokken combineert en je daarmee je kennis kan testen en gebruiken. Door deze werkwijze herhaal je ook alle stof die je hebt gehad weer iets naar boven. 

 

Stijn in het werkveld

Als sportmarketeer aan de slag in de wielerwereld.

Op gevoel zou ik kiezen voor een baan als sport marketeer. Met het kleine beetje ervaring wat ik heb opgedaan tijdens blok 3 trekt dit het meeste aandacht. Sport marketing is ook waar ik in kleine lijnen ook al mee bezig was tijdens mijn mountainbike carrière. De ervaring die ik daar op heb gedaan heeft mij er uiteindelijk ook toe doen zetten om commerciële economie te gaan studeren.

 

De belangrijkste competentie voor een baan als marketeer is in mijn ogen het vermogen om aan te passen en informatie/ feedback op te nemen en te verwerken. er gebeurt momenteel zo veel in de wereld waar je als marketeer op in kan springen voor een goede promotie boost. Ook moet je goed research kunnen doen om de juiste doelgroep aan te spreken op een manier die hun aanstaat. Daarnaast denk ik dat creativiteit een belangrijke factor speelt. Door je creativiteit goed in te zetten kan je goed met aanpassingen om gaan. Creativiteit is ook nog om met originele en pakkende content te komen om potentiële klanten hun aandacht te grijpen en ze in actie te laten komen. 

 

Get the job

Shimano marketing manager Cycling (pro tour) 

Sterk in de engelse taal

zelfverzeked en makkelijke in de communicatie

ervaringsdeskundige

Sterk influencer en goede storyteller

Sollicitatie brief

Curriculum vitea

Ik wil iets doen in de sportmarketing

De marketing van een merk of ploeg in het wielrennen

Dit wordt mijn doel na mijn sportcarrière